معیار های مهم وکلیدی در انتخاب میز تلویزیون مناسب

میز تلویزیون یکی از وسایل کاربردی هر خانه‌ای است که در نقطه کانونی منزل قرار می‌گیرد و انتخاب مناسب آن بر زیبایی دکوراسیون می‌افزاید، این میزها دارای مدل‌های متنوعی بوده که هرکدام مناسب دکوراسیون خاصی هستند و می‌توان با توجه به سبک وسایل خانه یکی از آن‌ها را انتخاب کرد؛ اما آیا می‌توان از هر میزی در خانه استفاده کرد یا انتخاب آن به فاکتورهای دیگر بستگی دارد؟ در این مطلب قصد داریم شمارا با انواع مختلف میزهای تلویزیون آشنا کنیم و به شما بیاموزیم که چگونه میز تلویزیون مناسب را انتخاب کنید.

هرگاه وسایل منزل را خوب بررسی می کنیم می بینیم که یکی از پر استفاده ترین وسیله منزل تلویزیون است. این که چرا این تلویزیون اینقدر جذابیت دارد و همه را مجذوب خود می کند جای توضیح فراوان دارد.

با ظهور تلویزیون های جدید مثل تلویزیون های LCD، LED و… جایگذاری تلویزیون ها در منزل اهمیت زیادی پیدا کرد. این تلویزیون ها زیباتر و ظریف تر از پدران خود بودند و بدون شک نیاز به یک جای زیباتر و شکیل تر داشتند.

بهتر است به جای توصیف بیشتر تلویزیون ها سراغ میز تلویزیون برویم. این میزها ممکن است در هرجایی از خانه شما جا خوش کنند اما جای اصلی آن ها در نشیمن منزل است. البته در دهه جدید ممکن است در هر اتاق یک عدد تلویزیون LEDباشد.

 

میز تلویزیون LCD یا LED

در اصل هیچ تفاوتی نمی کند. هر دو نوع میز ال سی دی و ال ای دی به یک نوع محصول اشاره می کند. اما به دلیل ظهور تکنولوژی در هر دهه، اصطلاحات مربوط به همان تکنولوژی بیشتر استفاده می شده است. بنابراین تفاوتی بین این دو نوع میز وجود ندارد و شما با خیال راحت می توانید به سراغ بقیه موارد بروید.

 

جنس میز تلویزیون

میزهای تلویزیون (میز LCD، (LED دارای مدل ها و متریال مختلف هستند که نسبت به نوع بودجه و مشخصات دکوراسیون منزل خود می توانید انتخاب نمایید:

 

میز تلویزیون چوبی

میز تلویزیون های چوبی سنگین تر و گران تر هستند (که در حال حاضر کمتر تولید می شوند). بیشتر انواع مدل های چوبی دارای نقش های برجستگی و فرورفتگی هستند و جزئیات بیشتری نسبت به نوع ام دی اف دارند. البته اگر دکوراسیون شما مدرن و ساده است بهتر است از این نوع میز استفاده نکنید.

 

میز تلویزیون ام دی اف

این نوع میز یکی از پرکاربردترین نوع میز تلویزیون است. میز تلویزیون ام دی اف سبک تر است و قابلیت اجرای طرح های بسیار زیبایی دارد. ضمن این که تنوع رنگ بسیار هم دارد. کیفیت ام دی اف استفاده شده در میز بسیار مهم است بنابراین نوع ام دی اف استفاده شده در میز تلویزیون را از فروشنده بپرسید.

 

البته مراقب باشید:

بعضی از تولید کنندگان برای قیمت پایین تر از لترون به جای ام دی اف استفاده می کنند. مخصوصا در قسمت هایی که دسترسی سخت تر است و دیده نمی شود. لترون فشردگی کمتری دارد و زود متلاشی می شود.

 

میز تلویزیون شیشه ای و فلزی

علاوه بر این دو مدل میز تلویزیون های شیشه ای و فلزی هم طرفداران خود را دارند که البته کمتر از میزهای ام دی اف هستند. قسمت عمده این نوع میزها با شیشه های بزرگ پوشانده شده که جابه جایی آن ها را سخت تر می کند. شیشه شکننده است و ممکن است با هر جابجایی بشکند. میزهای فلزی هم عمدتا سنگین هستند. البته بسته به نوع طراحی، طرفداران خود را دارند. میزهای ال سی دی فلزی وزن بیشتری دارند و سخت تر جا به جا می شوند.

 

اندازه میز تلویزیون

میز تلویزیون بزرگ

ابعاد طولی این نوع میز تلویزیون به طور حدودی بیشتر از ۱۸۰ سانتیمتر ساخته می شود. البته هیچ اندازه قطعی برای این محصول وجود ندارد و ممکن است هر تولید کننده طبق ابعاد خود این محصول بی پرت را تولید کند. همچنین ارتفاع میز تلویزیون حدود ۸۰ سانتی متر طراحی و ساخته می شود. این نوع میز تلویزیون شما را بالاتر نگه می دارد و زاویه دید بهتری برای مشاهده کننده بوجود می آورد. همچنین طرفین این میز فضای بیشتر برای استفاده از لوازم دکوری دارد.

 

میز تلویزیون کوچک

اگر محیط شما برای استفاده از تلویزیون کوچک است بهتر است از میز تلویزیون کوچک استفاده کنید. این میزها ممکن است دقیقا با ابعاد طولی تلویزیون شما همسان باشند و فضای کمتری داشته باشند. با توجه به اندازه این میزها تعداد کشو و کمد کمتری در آن ها استفاده شده است.

 

قبل از انتخاب اندازه دقت کنید:

– ابعاد میز تلویزیون به ابعاد محیط شما بستگی دارد. اگر اتاق شما کوچک است از میزهای بزرگ استفاده نکنید.

– قبل از خرید میز، طول تلویزیون خود را اندازه بگیرید. نسبت طول تلویزیون به طول میز بسیار مهم است. حتی الامکان سعی کنید طوری انتخاب کنید که میز با تلویزیون در یک راستا نباشد و میز بزرگتر باشد.

 

امکانات میز تلویزیون

به غیر از اندازه و جنس میز تلویزیون یک مورد مهم دیگر هم وجود دارد. میزها بر اساس اندازه و جنس دارای تعدادی کشو، کمد و یا جای دکوری هستند. حتی نوع کشوها نیز دارای تنوع زیادی هستند. حتما به نوع ریل کشو، جنس کف کشوها و نوع دستگیره آن ها دقت کنید.

اگر از اسپیکر و دستگاه های زیاد استفاده می کنید، به فضاهای میز دقت کنید. اگر میز تلویزیون به صورت مناسب طراحی شده باشد تمامی وسایل شما را در خود جای می دهد. همچنین تعداد کابلها را بررسی کنید. بعضی از میزها فضای مناسب برای عبور کابل ها در نظر گرفته اند. اگر میز تلویزیون جای کابل نداشته باشد شما را به دردسر می اندازد.

 

در آخر به نکات زیر حتما توجه کنید تا بهتر انتخاب کنید:

  • کشوهای میز همیشه در حال باز و بسته شدن هستند، به ریل ها دقت کنید.
  • طول میز تلویزیون در چیدمان اتاق شما بسیار مهم است قبل از خرید حتما محیط خود را متر کنید.
  • به قسمت پشت میز تلویزیون دقت کنید تا از جنس مناسب استفاده شده باشد.
  • ارتفاع میز، تلویزیون شما را در حالت بهتری قرار می دهد، مواظب باشید خیلی کوتاه یا بلند نباشد.
  • حتما بررسی کنید که میز از ام دی اف ساخته شده یا لترون و از فروشنده سوال کنید.
  • نوع پایه های میز هم مهم هستند. مخصوصا اگر زیر میز شما از فرش پوشیده شده است. پایه ای انتخاب کنید که به فرش شما آسیب نزند.
  • استحکام دستگیره ها را حتما بررسی کنید تا محکم پیچ شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.